۱۳۸۸ بهمن ۲۲, پنجشنبه

NVIDIA از فناوری جدید خود رو نمایی کرد!

طبق اخبار منتشر شده، انویدیا به طور رسمی از فناوری جدید کارت های گرافیک خود پرده برداری کرد. این فناوری دوگانه که بیشتر برای کاربران نت بوک ها طراحی شده است، به کاربران اجازه می دهد تا زمان هایی که واحد پردازش گرافیک (GPU) کمی مورد نیاز است و کاربر به باتری بیشتری نیاز دارد بتواند به حالت جدید تغییر مکان دهد و یا زمانی که به پردازش بیشتری نیاز داشت بتواند به سادگی از حالت دیگری استفاده نماید.

Optimus_notebook_LR_large.jpg

این تکنولوژی که Optimus نام دارد به شما این امکان را می دهد تا هنگامی که کارهای سبک گرافیکی مانند نوشتن یک فایل متنی و یا کارهایی شبیه به آن را انجام می دهید بتوانید از حالتی استفاده کنید تا میزان پردازش گرافیکی دستگاه به پایین ترین حد خود برسد و از این طریق، عمر باتری تان را به میزان قابل توجه ای افزایش دهید و از طرفی، زمانی که نیاز به بازی کردن دارید می توانید از حالت فعلی به حالت پردازش بالاتر سوئیچ کنید. این کار به صورت خودکار و با تشخیص میزان استفاده شما از واحد پردازشی گرافیک، انجام می گردد و نیازی به دخالت کاربر در تغییر دو حالت نیست.


در حال حاضر این فناوری بر روی لپ تاپ Asus ULV۵۰F به کار گرفته شده است و طبق گفته Nvidia به زودی در بقیه برند ها نیز آن را خواهید دید.

هیچ نظری موجود نیست: